Vejledning til PC problemløsning samt gode links

 SUPPORT GENEREL   FAQ HARDWARE   FAQ SOFWARE   VIRUS & SIKKERHEDS SKANNING  HOS NORTON 

 

GØR DET SELV IT PROBLEMLØSNING

Vi anbefaler at du benytter sig af følgende fremgangsmåde:

1. Læs manualen. Selv om du er en erfaren PC - bruger kan der være mange gode råd at hente i manualer, brugervejledninger og hjælpesider.

2. Hent information hos producenten/leverandøren. Vi har lavet links til mange leverandører. På deres hjemmesider vil man ofte finde en oversigt over kendte problemer (FAQ) med et produkt, og evt. løsningsforslag. Det er en god ide at downloade de nyeste drivere og evt. bios-opdateringer. Mange producenten kan kontaktes pr. email eller via tlf.-hotline.- NB!  Husk at Microsoft har support på retail produkter, pr. produkt har man har så mulighed for op til 3 stk. support-sager.

3.  Hvis en PC-er opfører sig mærkelig chrasher/fryser/blå skærm,  kan det være:

  • Virus infektion, her kan checkes for virus on-line via internettet (Symantec/Norton)

  • Defekt RAM kreds - test med diagnose-program - løsning udskiftning

  • Defekt HARDDISK - ved bad sectors hvor registrerings-db ligger, kan give alvorlige problemer for operativsystemet - løsning udskift harddisk. Husk at vi kan kopiere data.

  • CPU, grafikkort strømforsynings blæser defekt - løsning udskiftning

  • Program/service der giver problemer - løsning: prøv med diagnose-programmet   - Dr. Watson

  • Ved opstartproblemer se her - ved nedlukningsproblemer se her

  • Grafikkort driver/acceleration - løsning slå acceleration fra via Start | Indstillinger | Kontrol Panel | System | Performance | Grafik

    Problemer med internetopkobling - prøv først at slukke og tænde for modem/router

     

4. Check JSF SUPPORT sider delt op i 

     A) HARDWARE FAQ / HINTS / PROBLEMER / VEDLIGEHOLDELSE / LINKS  

     PASSWORD BESKYTET OMRÅDE

     B) SOFTWARE FAQ / HINTS / PROBLEMER / LINKS

     PASSWORD BESKYTTET OMRÅDE

ved Microsoft produkter brug/søg i Microsoft Support-DB el. Tech.-Net

Kan også med fordel anvendes ved 3.-parts produkt problemer. (Husk at bruge engelske ord f.eks. så hedder Svarer ikke = not responding)    hardasp  softasp

5. Brug nyhedsgrupperne. Hvis du oplever et problem med et produkt er du sikkert ikke den første. Der findes masser af gode råd og vejledninger som gives helt gratis i nyhedsgrupperne. Du kan naturligvis også selv stille spørgsmål eller beskrive problemet. Hjælpen er som regel ikke langt væk. Prøv evt. søgerobotten google.com, som også søger hos Microsoft og i nyhedsgrupper.

6. Ring til JSF tlf: 86 126047 el. brug vores mail-formular - HUSK VI HAR DRIVE IN/OUT SERVICE I ÅRHUS OMRÅDET. VI bruger DE GRØNNE BUDE og TAXA til haste AFHENTNING og LEVERING af udstyr. NB! vi giver gratis tilbud på evt. reparation. Kan også kontaktes via Microsoft MSN messenger på troelshammer@hotmail.com eller Skype på troelshammer

7. Reparation og garanti.  Mange hardware-producenter overlader garantiudbedring og reparation til serviceudbyder. SPAR TID ved at kontakte disse direkte, vi har lavet links til mange.

 

Herunder finder du nyttige support-links til PC & Virus check via internettet:

Hit Counter 206 22/10 04

<<Tilbage til forsiden