GØR DET SELV IT PROBLEMLØSNING
Vi anbefaler at du benytter sig af følgende fremgangsmåde:
Læs manualen. Selv om du er en erfaren PC - bruger kan der være mange gode råd at hente i manualer, brugervejledninger og hjælpesider.
Hent information hos producenten/leverandøren. Vi har lavet links til mange leverandører. På deres hjemmesider vil man ofte finde en oversigt over kendte problemer (FAQ) med et produkt, og evt. løsningsforslag. Det er en god ide at downloade de nyeste drivere og evt. bios-opdateringer. Mange producenten kan kontaktes pr. email eller via tlf.-hotline. - NB! Husk at Microsoft har support på retail produkter, pr. produkt har man har så mulighed for op til 3 stk. support-sager.
Hvis en PC-er opfører sig mærkelig chrasher/fryser/blå skærm, kan det være:
Virus infektion, her kan checkes for virus online via internettet (Symantec/Norton)
Defekt RAM kreds - test med diagnose-program - løsning: udskiftning
Defekt HARDDISK - ved bad sectors hvor registrerings-db ligger, kan give alvorlige problemer for operativsystemet - løsning udskift harddisk. Husk at vi kan kopiere data.
CPU, grafikkort strømforsynings blæser defekt - løsning: udskiftning
Ved - opstartproblemer se her / ved nedlukningsproblemer se her
Problemer med internetopkobling - prøv først at slukke og tænde for modem/router
Ved Microsoft produkter brug/søg i Microsoft Support-DB el. Tech.-Net
Kan også med fordel anvendes ved 3.-parts produkt problemer. (Husk at bruge engelske ord f.eks. så hedder Svarer ikke = not responding)
Brug nyhedsgrupperne. Hvis du oplever et problem med et produkt er du sikkert ikke den første. Der findes masser af gode råd og vejledninger som gives helt gratis i nyhedsgrupperne. Du kan naturligvis også selv stille spørgsmål eller beskrive problemet. Hjælpen er som regel ikke langt væk. Prøv evt. søgerobotten google.com, som også søger hos Microsoft og i nyhedsgrupper.
Ring til JSF tlf: 8612 6047 el. brug vores mail-formular - HUSK VI HAR DRIVE IN/OUT SERVICE I AARHUS OMRÅDET. Vi bruger DE GRØNNE BUDE og TAXA til haste AFHENTNING og LEVERING af udstyr. NB! vi giver gratis tilbud på evt. reparation.
Reparation og garanti. Mange hardware-producenter overlader garantiudbedring og reparation til serviceudbyder. SPAR TID ved at kontakte disse direkte, vi har lavet links til mange.
Herunder finder du nyttige support-links til PC & Virus check via internettet
ONLINE-VIRUS CHECK ( Den sikre måde at tjekke for virus): Symantec virus el. sikkerhed tjek
Virus leksikon fra: Norton/Symantec
Microsoft help og support portal alle produkter
<< Til toppen || << Tilbage til supportmenu || << Tilbage til forsiden